Ідеї

Діти та мовний бар’єр: подолати, неможливо змиритись

27 Червня 2018 1 865

Як тільки мова заходить про використання іноземної, всюди можна почути таке знайоме, але в той самий час, таке незрозуміле словосполучення як "мовний бар'єр". Цей вираз, означає наявність труднощів у спілкуванні людей, які належать до різних мовленнєвих груп.

Ми поспілкувалися з Оленою Шенцевою, директоркою LIK, linguistic centre та керівницею інтерактивно-освітнього табору "Сhallenge week", яка вже понад 25 років плідно бореться з наявністю цього явища у молодих ужгородців. Олена розповіла нам чи виникає мовний бар’єр у дітей, чому він з’являється та як його позбутися?

– Як ви охарактеризуєте явище мовного бар’єру?

– Практично всі ми в школах (а хтось починав з дитячого садка) та інститутах вивчали іноземну мову, іноді навіть не одну. Ми віддали цьому заняттю певну кількість сил і часу: вчили слова, переказували тексти, складали діалоги, і в принципі, по завершенню цих занять передбачалося, що ми будемо здатні користуватися цими знаннями. Але чомусь так відбувається, що мало хто з нас може поспілкуватися з іноземцем хоча б на повсякденні теми.

Причина цього, здебільшого, закладена не в низькій якості знань, скупому словниковому запасі, а саме в наявності "мовного бар’єру".

Ви можете чудово сприймати і розуміти мову на слух, грамотно писати та з інтересом читати іноземну літературу, а ось висловити свої думки, на жаль, не можете.

– Яка причина цього явища?

– Існує декілька причин і більшість з них закладені в нашій психології. Найбільш розповсюдженою є невпевненість у своїх знаннях. В такому випадку людина боїться осуду з боку співрозмовника за свої граматичні помилки або величину словникового запасу, тому вважає, що краще просто нічого не говорити, аніж осоромитися.

– Чи можна позбавитись мовного бар’єру досконало вивчивши граматичні правила та достатньо збагативши словниковий запас?

– Багато хто помилково вважає, що мовний бар’єр повинен зникнути, коли іноземна мова вивчиться повністю, але можливість легко і просто спілкуватися не залежить від рівня володіння мовою. На практиці виявляється, що випробовувати певний дискомфорт можуть студенти всіх рівнів. Іноді студент, який добре володіє мовою, не може вимовити жодного слова в бесіді, в той час як початківець може не відчувати подібних проблем зі спілкуванням.

– Чи страждають від наявності мовного бар’єру діти?

– Звісно, це явище присутнє і в дитинстві, однак саме в цей період боротися з ним значно легше. Причини цього криються в тому, що у дітей ще нема переконань, вони навпомацки йдуть за цікавістю. Діти вміють і люблять відкривати щось нове, не бояться перешкод, саме тому вивчення іноземної мови дається їм легше.

Дорослі ж мають зовсім інше мислення: ми часто діємо шаблонно, надто багато аналізуємо свої помилки і частко концентруємось саме на них. Це не дозволяє нам поводитись природньо і комфортно, особливо, коли розмовляємо іноземною мовою.

– Які привілеї отримає дитина, що поборола явище "мовного бар’єру"?

– Запорукою успішного майбутнього для будь-якої дитини є здобуті знання та вміння їх практично застосувати. Можна мати високу оцінку за ведення словника і знати правило формування тієї чи іншої граматичної форми, але не вміти сказати найпростішої фрази.

Дитина, що поборола "мовний бар’єр" не тільки зможе впевнено та вміло говорити іноземною мовою, а й навчиться боротись з багатьма психологічними факторами, такими як невпевненість в собі, надмірна сором’язливість та страх бути осудженим, висміяним.

Cаме заради цій ідеї ми зовсім скоро розпочнемо діяльність першого інтерактивно-освітнього табору "Challenge week”", де протягом двох тижнів наші студенти проходитимуть новий челендж з новою темою, новим відкриттям та новим досягненням.

Вони будуть вчитися боротися з власними страхами, невпевненістю та, звісно, з мовним бар’єром.

– Якими методами та принципами ви зможете викорінити наявність мовного бар’єру у дітей?

– Наша спеціально розроблена програма враховує вікові особливості дітей, їх вподобання та прагнення. Ми не зазубрюємо правил і не змушуємо писати транскрипцію. Ми розмовляємо англійською, співаємо англійською, граємось англійською і поступово витісняємо ігровий елемент навчальним, впроваджуємо елементи контролю, що базуються на міжнародних стандартах.

Концепція наших таборів створена професіоналами для того, щоб дитина не тільки розважилась під час літніх канікул, а й розвинула володіння англійською мовою, здобула лідерські якості та максимально корисно провела час.

Наша "суперсила" полягає в тому, що ми не тільки проводимо уроки англійської, а й забезпечуємо мовне середовище для швидшого та цікавішого подолання мовного бар’єру.


Усі деталі:


Читайте також:


На правах реклами

0 #